Wattbaan 31-9

3439ML Nieuwegein

Tijdens mijn behandelingen gebruik ik verschillende behandelvormen. Tijdens de intake wordt een behandelplan opgesteld, dit plan is speciaal gemaakt voor jouw dier.

De verschillende behandelvormen:

Een belangrijk onderdeel van de behandeling, duidelijkheid creëren over de klacht van je dier. De aandoening, het beloop ervan en het herstelproces worden besproken. Daarnaast worden er ook adviezen gegeven over de belasting/belastbaarheid, trainingsmogelijkheden en voeding. Bij paarden wordt oa. de houding van de ruiter en stalmanagment meegenomen. Bij honden oa. het uitlaatregime en de thuissituatie.

Adviezen en uitleg

Bij oefentherapie worden er oefeningen gedaan met als doel verbetering van de spierkracht, coördinatie, stabiliteit/balans, mobiliteit en het uithoudingsvermogen. Er worden ook huiswerkoefeningen meegegeven zodat je thuis verder aan het herstel kan werken en verdere klachten kan voorkomen.

Oefentherapie

Bij hydrotherapie wordt er in het water getraind met uw hond. Het water stimuleert de bloedsomloop, vergroot de gewrichtsbeweging en verlicht eventuele pijnlijke gewrichten.

De opwaartse druk van het water zorgt ervoor dat gewrichten veel minder worden belast dan bij lopen op land. Door gebruik te maken van de weerstand die het water biedt, kunnen spieren, gewrichten en de conditie op een verantwoorde en effectieve manier getraind worden.

Klik hier voor meer informatie over hydrotherapie.

Massage heeft een positief effect op de doorbloeding van de spieren. Het zorgt voor een vermindering van spierspanning, verbetering van de doorbloeding en afname van zwelling. Mobilisaties worden gebruikt om de mobiliteit van een gewricht en de bewegingsvrijheid te vergroten.

Massage en Mobilisaties

Laserlicht activeert de weefselcellen, en zet ze aan tot meer energieproductie. Het gevolg is een versnelde genezing en minder pijn. Lasertherapie is pijnloos, de patiënt ervaart alleen wat warmte of tintelingen.

De therapie kan bij zeer veel problemen succesvol worden ingezet: bijvoorbeeld bij chronische problemen als artrose, maar ook voor optimalisatie of versnelling van herstel bij acute letsels als wonden, spierbeschadigingen en fracturen. Lasertherapie kan tevens preventief gebruikt worden.

Klik hier voor meer informatie over lasertherapie.

High Power Lasertherapie