Door de vooruitgang in de techniek is nu een praktisch bruikbare High Power Laser ontwikkeld die veilig bij mensen en dieren toepasbaar is en een dieptewerking tot 7 centimeter heeft. In tegenstelling tot de eerder gebruikte Low Level Lasers, die slechts enkele millimeters diep werken. Het werkingsmechanisme is als volgt: Als laserlicht met een bepaalde energie en golflengte in de weefsels terecht komt, ontstaat er een proces dat "fotobiostimulatie" heet, wat betekent dat licht wordt omgezet in energie (ATP) op celniveau. Deze extra energie wordt het gebruikt voor het normaliseren van de cel functie, remmen van schadelijke ontstekingsreacties, stimuleren van het genezingsproces en verminderen van de pijn.

Lasertherapie verbetert de doorbloeding in het gebied dat behandeld wordt. De aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen, en de afvoer van afvalstoffen neemt toe. Het lymfesysteem wordt gestimuleerd waardoor oedeem en vochtophopingen sneller afnemen. Het immuunsysteem wordt versterkt en de productie van endorfines (lichaamseigen pijnstillers) wordt bevorderd.

Aantal voorbeelden van toepassingsmogelijkheden:

• (traag herstellende) Wonden en littekens

• Pees-, ligament- en gewrichtsblessures

• Spierpijn, -blessures en verhoogde spierspanning (triggerpoints)

• Artrose

• Bevordering van herstel na een orthopedische operatie

• Rug- en nekklachten

• Klachten t.g.v. hernia, bulging disk, spondylose e.d.

• Specifiek voor paarden: kapotte mondhoeken en mok

Staat de klacht van je dier hier niet bij, je kan ten allen tijde contact met mij opnemen voor meer informatie.

Ook kan er gekozen worden voor Laser Therapie als losstaand behandelconsult in geval van wondgenezing.

Wattbaan 31-9

3439ML Nieuwegein